søndag 24. januar 2010

Halve vegen!


Etter grundig kalkulering har jeg konkludert med at jeg har vert her mer enn halvparten av utveklsingsaaret mitt! Utrolig hvor fort tiden har gaatt. Er allerede veldig rart aa tenke paa aa reise herfra, bare fordi jeg er blitt saa vant til livet her og fordi jeg har blitt utrolig glad i menneskene jeg har moett.

Jeg husker naar jeg kom hit for foerste gang, moette menneskene som skulle bli min nye familie og mine nye venner. Rart hvordan mange av foersteinntrykkene ikke stemte i det hele tatt. Jeg har virkelig lert aa ikke doemme folk foer jeg har blitt kjent med dem.

Jeg husker hvor spent jeg var foer jeg reiste, hvor vanskelig det var aa forestille seg hvordan ting ville bli, mens naa er jeg blitt saa vant til det at jeg er som en innfoedt. Jeg har faatt hoere at jeg er rar, fordi jeg passer inn.

Jeg har innsett hvor heldig jeg er som har alt jeg trenger og mer i livet, som kan reise paa utveksling, som har en fantastisk familie, som har gode venner jeg kan vite alltid er der for meg, selv om jeg er tusen mil vekke. Jeg har innsett at Norge er eksotisk paa sin maate, og at det er kult aa vere en av rundt 5 millioner mennesker som snakker norsk.

Jeg har proevd ting jeg aldri hadde trodd jeg ville gjoere. Jeg spiller trombone i skolekorpset, jeg spiller basketball paa varsitylaget, jeg har 2 hunder og liker det, jeg er enebarn, jeg bor paa landet, jeg maa snakke engelsk hele tiden. Jeg har lert at de fleste ting i livet er ikke problemer, men utfordringer. Jeg har lert at jeg kan klare en utfordring.

Jeg har opplevd saa mye, og selv om jeg maatte reise hjem i morgen ville dette aaret vert verdt det. Jeg er utrolig glad for at jeg fremdeles har 5 maaneder igjen, og jeg har saa mye aa se fram til!


6 ting jeg gjoer som er veldig Amerikansk:

-Pakker med meg smaa snacksting i zip-lock poser
-Tekster fra morgen til kveld. Hva skulle man gjort uten unlimited texting?
-Gjer alle leksene mine.
-Ler naar noen refererer til filmen "the Hangover" (folk her er besatt av den filmen)
-Tenker og droemmer paa engelsk
-Snakker med alle.


6 ting jeg gjoer som er veldig norskt:
-Spiser en god frokost; grovbroed og Jarlsberg.
-Tar med meg nistemat til skolen
-Misliker tyedye t-skjorter
-Forteller svenske-vitser (Sorry Sverige, men alle paa skolen er naa overbevist om at svensker er dumme)
-Springer og er aktiv i gymmen, mens de fleste andre bare staar der.
-Gaar med skinny jeans

1 kommentar:

  1. Haha, jeg liker bloggen din! Artig å se hvor mye vi gjør likt når det kommer til "6 ting jeg gjør som er veldig amerikansk", og " ting jeg gjør som er veldig norsk". Zip-lock posene er på plass her også og jeg kan ikke fordra tyedye t-skjorter!

    SvarSlett

Skriv noko vetigt, din slaur.